Interesante reflexión de Todd DuBose


 ANY ‘value’, to be critically understood, entails flushing out its oppressive, violent, exclusive and suppressive qualities, particularly in its advertisement of itself as caring, good and right.

Re-reading my friend and phenomenologist Charles Scott’s The Question of Ethics. Wonderful book, which, along with John Caputo’s Against Ethics, would be on my syllabus if ethics courses were more than imposed hegemonies of indoctrination: “These are the rules, follow them or else”. As a consultant that engages in ideological critique, specifically around practices of care, this is what we call at Insights Without Borders Institute, being stuck in the cave. How often have “Codes of Ethics” and “Standards of Care” been put into question? In your last APA seminar for CE credit on ethics, how much time was spent critiquing, nay, shredding, “code” thinking in a relative and fluid lifeworld? (As Badiou argues, “there is no general ethics, only an ethics of a situation.”) Until ethics classes and seminars do so, I am not sure whether we are talking about ethics. The course or seminar more congruently should be titled, “Risk Aversion.” Nominations are being called for to form a committee to revise the APA's Code of Ethics. I doubt seriously if this kind of critical position would be welcomed, as, even pragmatically, it would mitigate against any generic "Code."

If, however, ethics means more to you than how not to get sued or fired, and if whenever you posit something as an ethical position, you feel queasy (rather than self-righteous) about who may be harmed in such care, and blatantly nauseous when so-called ethics proponents are oblivious to this point, and out and out retching at the inescapable reality that any ethical decision is also unethical in the other direction, then here are some typical (though vital) questions for such ideological critics: Who established the rank orders by which we judge rightness? Who benefits from the answer? Who gets left out whenever claims such as, “This is True, Right, Healthy, Appropriate, Therapeutic, Ethical” are posited? What is unique about this situation rather than the other one? What do you think about the Taoist statement that “evil begins when the good person enters the room?” The question of ethics addresses the ways in which values structure and contextualize how we think, understand and talk about values.

Here is a snippet of Charles’ work: “The question of ethics is a continual process of critiquing the components of meaning and power that silently shape our lives together, and also questions the values and concepts that have rule-governing and axiomatic power in our culture…Learning to name things anew, to become alert to exclusions and to forgotten aspects in a people’s history, to overhear what is usually drowned out by the predominant values, to rethink what is ordinarily taken for granted, to find out how to hold itself in question: These are aspects of the thought of the question of ethics (7-8). 


Traductor de Google usando el traductor de Google...ayuda aunque tiene sus imperfecciones:

CUALQUIER "valor", para ser entendido críticamente, implica sacudir sus cualidades opresivas, violentas, exclusivas y supresivas, particularmente en su anuncio de sí mismo como preocupación, bien y derecho.
Relectura de la Cuestión de Ética de mi amigo y fenomenólogo Charles Scott. Un maravilloso libro que, junto con la obra de John Caputo Contra la ética, estaría en mi programa si los cursos de ética eran más que las hegemonías impuestas del adoctrinamiento: "Estas son las reglas, las siguen o bien". Como consultor que se dedica a la crítica ideológica, específicamente en torno a las prácticas de cuidado, esto es lo que llamamos Insights Without Borders Institute, estando atrapado en la cueva. ¿Con qué frecuencia se han cuestionado los "códigos de ética" y los "estándares de atención"? En su último seminario de la APA para el crédito de la CE sobre la ética, ¿cuánto tiempo se dedicó a criticar, no, triturar, "codificar" el pensamiento en un mundo vital relativo y fluido? (Como Badiou argumenta, "no hay ética general, sólo una ética de una situación"). Hasta que las clases de ética y los seminarios lo hagan, no estoy seguro de si estamos hablando de ética. El curso o seminario más congruentemente debe ser titulado "Aversión al Riesgo". Las nominaciones están siendo convocadas para formar un comité para revisar el Código de Ética de la APA. Dudo en serio si este tipo de posición crítica sería bienvenida, ya que, incluso pragmáticamente, mitigaría contra cualquier genérico "Código".
Sin embargo, si la ética significa más para usted que cómo no ser demandado o despedido, y si cada vez que plantea algo como una posición ética, se siente mareado (en lugar de autojustificado) acerca de quién puede ser perjudicado en tal cuidado y descaradamente Náuseas cuando los llamados defensores de la ética son ajenos a este punto, y saliendo y vomitando ante la realidad ineludible de que cualquier decisión ética es también poco ética en la otra dirección, entonces aquí están algunas preguntas típicas (aunque vitales) para tales críticos ideológicos: Estableció las órdenes de rango por las cuales juzgamos la rectitud? ¿Quién se beneficia de la respuesta? ¿Quién se deja de lado cuando las afirmaciones tales como "Esto es cierto, correcto, saludable, apropiado, terapéutico, ético" se postulan? ¿Qué es único en esta situación y no en la otra? ¿Qué piensas de la declaración taoísta de que "el mal comienza cuando la buena persona entra en la habitación?" La cuestión de la ética se refiere a las formas en que los valores estructuran y contextualizan cómo pensamos, entendemos y hablamos de valores.
He aquí un fragmento de la obra de Carlos: "La cuestión de la ética es un proceso continuo de crítica de los componentes de significado y poder que en silencio configuran nuestras vidas juntos, y también cuestiona los valores y conceptos que tienen el poder regla y el poder axiomático en nuestro Cultura ... Aprender a nombrar las cosas de nuevo, a estar alerta a las exclusiones ya los aspectos olvidados en la historia de una gente, a oír lo que habitualmente se ahoga en los valores predominantes, a repensar lo que ordinariamente se da por sentado, a saber cómo mantenerse En cuestión: Estos son aspectos del pensamiento de la cuestión de la ética (7-8). "

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